Jak wejść po rurce?

1

Każda dziewczyna na pierwszych zajęciach marzy o tym by wejść wysoko po rurce i patrzeć na świat z góry. Rzeczywistość jest jednak inna i mało która kobieta ma wystarczająco siły aby się podciągnąć, a co dopiero wspiąć po rurze. Do tego dochodzi ból stopy która nie jest przyzwyczajona do kontaktu z metalem. Nawet gdy uda Ci się wejść to prawdopodobnie przylgniesz do rurki, spróbuj wytrzymać jednak jak najdłużej – może to być dla Ciebie spory wysiłek jeśli nie ćwiczyłaś wcześniej mięśni nóg. Jednakże wystarczy kilka tygodni i Twoje ciało nabierze siły, a wtedy te trudności wydadzą Ci się śmieszne.

Pamiętaj aby nie poddawać się i nie zrażać na początku. Jeśli masz możliwość ćwicz w domu pompki oraz podnoś ciężarki, na pewno wzmocnisz wystarczająco mięśnie. Rób także przysiady z prostymi plecami oraz jeździj na rolkach, rowerze lub biegaj – to także bardzo dobrze wpłynie na Twoją kondycję i siłę aby bez problemu wspinać się po rurce.

Do ćwiczeń na rurce trzeba mieć dużą cierpliwość i powoli przyzwyczajać ciało.

Aby wejść wysoko na rurkę najpierw trzeba opanować utrzymanie się na samych nogach. Poniżej możesz zobaczyć tutorial dziewczyny, która świetnie pokazuje jak wchodzić na rurkę.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=stH0aYLKyXw&feature=plcp[/youtube]

Najpierw zobaczysz 2 rodzaje wchodzenia
1. trzymając się obiema stopami
2. zahaczając przodem stopy jednej nogi, drugą należy mieć wyprostowaną i mocno ścisnąć udem rurkę ( średnio zaawansowane – próbujcie gdy opanujecie podstawowe wchodzenie)

Następnie jest część tutorialu, a to główne wskazówki:
1.Dobrze przyłóż nogę do rurki tak jak pokazane jest na filmiku. Kolano ma troszkę wystawać ale także ma pomagać nam utrzymać się na rurce więc powinno się nim dociskać w stronę rurki.
2.Przód stopy na początku będzie bolał przez kilka zajęć, potem stanie się to całkowicie naturalne. Stopę układaj tak jak w [0:53].
3. Podciągnij się do góry i drugą nogą ułóż za rurką, zahacz piętę za rurą tak jak [0:58].
4. Wytrzymaj jak najdłużej i powtarzaj to ćwiczenie dopóki nie będziesz wstanie trzymać się samymi nogami.
5. W minucie [1:46] pokazane jest jak wspinać się w górę. W tym wypadku należy mieć już silne nogi aby utrzymywać się nimi w momencie podnoszenia się do góry [1:50]

Wchodzenie po rurce jest podstawowym elementem którego uczy się przez kilka pierwszych zajęć.

Opanowanie tego ćwiczenia daje tancerce wiele nowych możliwości. Między innymi może ona rozpocząć przygodę z odchylaniem się do tyłu, robieniu pięknego mostku na rurce czy zrobieniu figury o nazwie „teddy”.

Share.

About Author

1 komentarz

Leave A Reply