Fakty i mity o pole dance!

0

fot: Adam Jay

Być może widziałaś reklamę, filmik lub słyszałaś od znajomych o tańcu na rurze? Masz ochotę spróbować tylko zastanawiasz się gdzie zacząć?

Witaj w świecie osób dla których ten taniec stał się ich pasją.Prawdopodobnie Ciebie też to czeka. Pole dance jest nie tylko sportem, przede wszystkim to świetna zabawa. Taniec na rurze to nałóg, który pomaga schudnąć, czuć się pewnie i daje niesamowite możliwości by rozkręcić domówkę. Więc jak tu go nie kochać?

Pole dance dla wszystkich?

Fakt: pole dance może tańczyć każdy

Mit: pole dance jest tylko dla striptizerek

Minęło wiele lat odkąd pole dance zostało ograniczone tylko do klubów dla panów. Taniec na rurze to bardzo szybko rozwijający się sport, który opisywany jest coraz częściej w czasopismach i publikacjach prasowych – o wiele więcej kobiet ćwiczy pole dance dla sprawności fizycznej i zabawy niż dla występów w klubach ze striptizem. W rzeczywistości ostatniego roku tysiące ludzi podpisało petycje by pole dance był częścią Olimpiady. Profesjonalne baletnice wykorzystują rurę do ćwiczeń rozciągających i do treningów. Mężczyźni tańczący breakdance zainteresowali się tańcem na rurze. W USA dzieci są zachęcane do ćwiczeń na rurce w celu zmniejszenia otyłości.
Krok po kroku (choć powinno raczej być chwyt za chwytem) pole dance wypełnia bardzo ciekawą niszę. To zabawne, wyzywające i niepowtarzalne  – więc złap swoją rurkę i dołącz do nas!

Taniec na rurze to świetny trening

Superman:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ax8YKVom5FU[/youtube]
Fakt: pole dance jest wymagający jak sztuk walki, kick boxing czy breakdance

Mit: Nie musisz dużo ćwiczyć by wykonywać nowe pozycje

Pole dance bardzo mocno wpływa na ciało – jest to pełny trening ciała, który pomaga budować silne ciało. Jeśli martwisz się o jakiekolwiek wcześniejsze dolegliwości, myślisz, że możesz być w ciąży lub minął długi czas odkąd ostatnio ćwiczyłaś skontaktuj się z lekarzem. Nie musisz mówić mu, że chcesz tańczyć na rurze, wystarczy, że powiesz, że chcesz zacząć intensywny trening połączony z akrobatyką.

Po za tym, nie przejmuj się jeśli po pierwszej sesji Twoje ciało będzie potrzebowało przyzwyczaić się do rurki, poproś o ustalenie kilku prostych celów ze swoim nauczycielem i ciesz się gdy je osiągniesz, a potem stawiaj sobie następne.

Pole dance można ćwiczyć wszędzie!

Fakt: Taniec na rurze staje się dodatkową opcją w siłowniach, fitness klubach – wystarczy poszukać

Mit: Trudno jest znaleźć w Polsce miejsce do ćwiczeń

Dla początkującego tancerza pole dance wybór miejsca tańca jest bardzo ważny. W większych miastach w Polsce można znaleźć coraz więcej miejsc umożliwiających naukę. Na pewno znajdziecie kursy tańca na rurze w tych miastach:

Białystok, Bielsko-Biała, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Legnica, Łódź, Police, Poznań, Rzeszów, Słupsk, Szczecin, Tychy, Warszawa, Wrocław.

Przy wyborze szkoły należy się dowiedzieć, czy instruktor tańca zrobił kurs na instruktora.

Jeśli naprawdę Ci zależy na szybkiej nauce możesz poszukać prywatnych lekcji. Są o wiele droższe ale będziesz sam na sam z instruktorem, co w efekcie pomoże Ci się szybciej rozwijać niż na grupowej lekcji. Jednakże ucząc się z innymi dziewczynami będziesz czuła mocniejszą motywację by zrobić wszystko dokładniej i dłużej wytrzymać na rurce w danej pozycji.

zajęcia z tańca na rurze

Jeśli w Twojej okolicy nie ma kursów pole dance, możesz zamówić przez internet swoją własną rurkę i DVD z kursami. Nie musisz mocować rury na stałe, wystarczy kupić rozporową działającą tak jak drążek do podciągania się (zazwyczaj dodają do niej nakładki antypoślizgowe nie brudzące sufitu). Ćwiczenia w domu nie będą takie same jak na sali z instruktorem, nie zobaczysz jak inni ćwiczą by potem samej spróbować, nikt nie powie Ci co źle robisz.

Silna motywacja i zapał oraz dokładne wykonywanie poleceń z tutoriali czy kursów zagwarantuje, że będziesz miała takie same szanse nauczyć się ćwiczyć na rurze jak osoby uczęszczające na kursy.
Na początku ważne jest byś miała materac czy karimatę pod rurką dla bezpieczeństwa. Jednakże na początku wykonuje się bardzo proste ćwiczenia wzmacniające mięśnie a nie szalone akrobacje podczas których można się poobijać.

Regularny, stopniowy trening jest najważniejszy w pole dance

Air invert:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aym9Rmn4A14&feature=plcp[/youtube]
Fakt: Jak wszystkie sporty – tak i z pole dance, praktyka czyni mistrza.

Mit: Jeśli nie możesz zawisnąć do góry nogami w pierwszym dniu ćwiczeń – pole dance nie jest dla Ciebie

Profesjonalni tancerze i tancerki pole dance zanim skoczyli na rurkę i otrzymali gromkie brawa od widowni na pewno trenowali przez bardzo długi okres. Jak każdy sportowiec byli oni szkoleni od lat w swojej dyscyplinie. Żadna tancerka pole dance nie potrafi zrobić bardziej złożonych ruchów dopóki nie opanuje podstaw.

Oglądaj filmiki najlepszych tancerek, np. zobacz jak tańczy Jenny Butterfly i inspiruj się jej ruchami, gestami, radością jaką ma w sobie, by następnie cieszyć się gdy rozwiniesz swoje własne umiejętności.

Aby Cię nie okłamywać należy zaznaczyć, że jeśli jesteś już sprawna fizycznie i rozciągnięta, będziesz mogła szybciej nauczyć się trudniejszych ruchów. Jednakże różnorodność ruchów w pole dance pozwala każdemu wejść na rurkę i cieszyć się w zdobywaniu nowych umiejętności od samego początku.

Ubieraj się jak chcesz ćwicząc

Fakt: Ubieraj się w co chcesz ale pamiętaj, że im więcej ciała ma kontakt z rurą tym łatwiej i lepiej ćwiczy się pole dance.

Mit: Każda tancerka pole dance nosi stringi i nalepki na sutki
Odzież do tańca na rurze jest prawdopodobnie najczęściej omawianym tematem przez tancerzy. Wystarczy powiedzieć „pole dance” i większości przychodzi na myśl skąpo odziane, piękne kobiety wijące się koło rurki oraz niewiele na niej. Na szczęście pole dance rozwija się w kierunku zabawy i fitnessu dlatego te skojarzenia powoli się wyczerpują.

Na pierwszych sesjach najlepiej nosić krótkie spodenki i koszulki. Najlepiej uczy się pole dance gdy ciało może mieć jak najwięcej kontaktu z rurką. Skóra powoduje tarcie i pozwala dobrze trzymać się na rurce. Zobacz na filmikach zaawansowane tancerki, wszystkie tańczą w krótkich spodenkach, getrach i t-shirtach, to naprawdę sprawia, że czujesz się bezpieczniej na rurce. Zobaczysz, że jak zaczniesz robić postępy to będziesz zrzucała z siebie ubrania – oczywiście tylko dla lepszej przyczepności na rurce.

Kup sobie rurkę

Fakt: jeśli chcesz rurkę – to kup sobie rurkę

Mit: Zakup rurki i zamontowanie jej może być prawdziwym koszmarem, ćwiczenie na niej może być niebezpieczne

Kilka lat temu znalezienie rurki do tańca w Polsce było prawie niemożliwe, jedynie na prywatne zamówienie robiono je, które potem musiały być mocowane na stałe. Ewentualnie można było zamawiać z zagranicy. Jednak teraz możesz znaleźć w internecie dużo ofert sprzedaży profesjonalnych rur do tańca, takich montowanych na stałe, rozporowych, chromowanych, tytanowych, są przycinane na wymiar do Twojego mieszkania a cena ich zaczyna się od około 400 zł, choć pewnie da się znaleźć tańsze. Do tego można kupić specjalne maty pod rurkę i wszelakie akcesoria wspomagające ćwiczenia w domu jak i na zajęciach.
Przy odrobinie praktyki rurę rozporową można bardzo szybko założyć jak i złożyć, nie zostawiając żadnych śladów na suficie, nawet po kilku miesiącach użytkowania.

Teraz gdy obalone zostały mity, co Cię jeszcze powstrzymuje?
Życie jest wyzwaniem, może rzucać na naszej drodze najmniej spodziewane sytuacje, które są trudne i stresujące. Im więcej stawiamy sobie celi i je osiągamy tym nasze życie staje się ciekawsze i pełne satysfakcji!

Całkiem niedawno kobiety musiały walczyć z tym, że taniec na rurze i taniec koło rury to jedno, nie mówiły nikomu co ćwiczą gdyż było to tematem tabu lub klasyfikowano je z tancerkami go-go. Teraz świat zaczyna z podziwem patrzeć na tancerki wyczyniające „cuda” na rurze.

Zapytaj siebie: „Dlaczego nie być odważną i podjąć się zrobienia czegoś zupełnie nowego i może troszkę szalonego!”

Share.

About Author

Leave A Reply