Dlaczego Pole Dance?

0

Zastanawiałaś się kiedyś jak pole dance wpływa na ciało w kategoriach: siły, cardio, rozciągania lub na poczucie własnej wartości. Czy nie byłoby wspaniale mieć tylko jedną formę ćwiczeń aby osiągać rezultaty w tych dziedzinach, dodatkowo mając przy tym niezłą zabawę?

Wykonanie tańca na pionowej rurze, o średnicy 5,5 cm a wysokości od 2 metrów, może być najzabawniejszą formą ćwiczeń jaką kiedykolwiek praktykowałaś, będąc jednocześnie bardzo dobrym treningiem.


Siła:

Czy kiedykolwiek próbowałaś się podciągać do góry? Tak 5- 10 razy z rzędu? Teraz spróbuj to zrobić w szpilkach. Dobra koniec żartów, jednakże pole dance wymaga siły i samokontroli by podnieść i utrzymać swoje ciało. Jeśli nie masz jeszcze wystarczająco siły, ćwiczenia na rurze zmienią to bardzo szybko.

Spróbuj tego:

Od początku stosuj jedno z podstawowych ćwiczeń zalecanych dla początkujących – „Pole Hold”.

– stań brzuchem do rurki, trzymaj ją na wysokości twarzy, ramiona pod kątem 90 stopni,

– zegnij kolano podnosząc łydkę do góry, następnie dołącz drugą . W tej pozycji będziesz utrzymywać całe ciało,

– wytrzymaj tak przez chwilę,

– powoli opuść nogi.

Powtarzaj to ćwiczenie jak najczęściej. „Pole Hold” wzmocni Twoją górną część ciała, szczególnie mięśnie rąk i pleców. Możesz także delikatnie podskoczyć i złapać się rurki wyżej, następnie trzymając cały czas ręce pod kątem 90 stopni zjechać w dół.

Gdy to ćwiczenie będziesz wykonywać z łatwością możesz przejść do bardziej zaawansowanego. Stań jak do „Pole Hold”, tym razem delikatnie przykucnij, ręce zostają cały czas w tym samym miejscu, ugnij kolana i postaraj się pociągnąć do góry aby znaleźć się w pozycji „Pole Hold”. Spróbuj się opuszczać w dół i podciągać do góry ile możesz.

Jeśli już ćwiczysz jakiś czas, masz silniejsze mięśnie to możesz przejść do trudniejszych ćwiczeń takich jak „Flag Pole”. To ćwiczenie jest jednym bardziej zaawansowane, idealne do przygotowania ciała na naukę trudniejszych i ciekawszych figur. Bardzo prosto jest je wykonać na każdym słupie, znaku oraz na innych elementach znajdujących się w miejscach publicznych.

Po prawej stronie widać pannę młodą wykonującą pole flag na swoim weselu. Tą figurę można wykonać z ziemi, jak i na samej górze rury.

– stojąc przed rurką, przechylasz górną część ciała przed rurkę przekładając obie ręce z tułowiem,

– jeśli masz rurkę po prawej stronie to prawą ręką łapiesz ją od góry kierując łokieć w stronę sufitu, drugą zaś łapiesz na poziomie Twoich bioder w taki sposób by oprzeć na nich łokieć.

Dzięki takiemu chwytowi będziesz w stanie utrzymać całe ciało, ćwicząc mięśnie rąk i pleców. Tą pozycje należy ćwiczyć z obu stron. Gdy opanujesz tą figurę spróbuj wykonywać ją wchodząc najpierw na rurkę. Pamiętaj, że zanim przejdziesz z „Pole Hold” do „Flag Pole” masz jeszcze kilka ćwiczeń do opanowania po drodze.


Cardio:

Pole dance umożliwia trening wytrzymałościowy (tlenowy) osobom, które chcą spalić zbędną tkankę tłuszczową. Układ choreograficzny połączony z prostymi elementami siłowymi na rurze daje możliwość wejścia w tzw. strefę spalania tłuszczu. Można sprawdzić czy udało nam się to osiągnąć za pomocą mierzenia pulsu, który powinien wynosić: 220- (Twój wiek) x 0,75. Zaś tętno maksymalne to 220 – Twój wiek.

Aby trening cardio był sukcesywny należy przynajmniej 3 razy na tydzień ćwiczyć przez ponad 30 minut. Oprócz tańca na rurze warto pomyśleć o bieganiu, jeżdżeniu na rowerze, rolkach czy pływaniu. Regularny trening cardio zapewni każdemu piękną sylwetkę jak i zdrowie. Polepszając kondycję fizyczną możemy wydłużać nasz trening albo zwiększać jego intensywność.
Osoby które mają opanowane zaawansowane ćwiczenia siłowe na rurze mogą próbować łączyć je z układem choreograficznym i przygotowywać się na mistrzostwa pole dance, które są organizowane w Polsce.


Rozciąganie:

Oczywisty jest fakt, że dla kobiet rozciągniętych różne formy tańca są prostsze niż dla kobiet które z rozciąganiem ciała miały niewiele do czynienia. Pole dance nie stanowi wyjątku. Niektóre pozycje wymagają niesamowitej elastyczności ciała. Przygotowując się do zajęć bardzo ważne jest aby rozciągnąć jak najwięcej partii mięśni, bo jak wiadomo, tańcząc na rurze ćwiczymy większość mięśni swojego ciała.
Jest wiele ćwiczeń rozciągających w których możemy użyć rurki, np. „Shoulder back stretch” jedno z podstawowych ćwiczeń rozciągających mięśnie grzbietu.


Poczucie własnej wartości:

Nie tylko nasze ciało czerpie korzyści z trenowania pole dance. Niesamowite jest to jak duży wpływ ma na naszą psychikę. W tańcu na rurze jest coś magicznego, niektóre tancerki odczuwają to z pierwszym obrotem wykonanym wokół rurki. Jest to uczucie samodzielności, kobiecości dlatego każda z nas może poczuć się seksowna.

Trening pole dance pomaga poczuć się dobrze w swoim ciele, polubić je i wyrwać się obsesji „odchudzania” oraz pogoni za idealnym ciałem.

Pokazuje kobietom, że mogą pięknie tańczyć i wyczyniać ekstremalne figury na rurze nie mając swojej wymarzonej figury, przez co zaczynają dostrzegać, że są piękne takie jakie są. Nasze ciało zaczyna dostosowywać się do nas – do tego jak spędzamy czas, co robimy. Zaczynamy czuć się pewne siebie, wiedząc co potrafimy zrobić, stajemy się bardziej dumne i zadowolone.

10 powodów dlaczego taniec na rurze ma dobry wpływ na poczucie własnej wartości:

1. Często śmiejemy się i uśmiechamy do siebie na zajęciach – wydzielamy hormony szczęścia.
2.Mamy możliwość nawiązać kontakt ze swoją kobiecością, poczuć się jeszcze bardziej kobietą niż dotychczas.
3.Kilka zajęć na rurze i zaczynamy obserwować, że niektóre części ciała zaczynają się podnosić i napinać.
4.Gdy przez kilka zajęć próbujesz zrobić wymarzoną pozycję na rurce i następnym razem Ci się udaje – czujesz ogromną radość i dumę.
5. Kobiety które poznajesz na zajęciach są wyjątkowe, odważne i ciekawe – możesz nawiązać wyjątkowe przyjaźnie.
6. Taniec na rurze uczy nas aby być wyprostowaną, trzymać ramiona z tyłu biust mieć wypięty, pośladki i brzuch wciągnięte, uczy nas poruszać się z gracją.
7. Gdy widzisz instruktora wykonującego niesamowitą figurę myślisz sobie „niemożliwe, nie zrobię tego” po czym po paru minutach sama wisisz na rurce w tej pozycji – dowiadujesz się, że rzeczy które wydają się z pozoru niemożliwe są bardzo realne.
8. Podczas wykonywania ćwiczeń rozciągających, rozciągamy także biodra, całe nogi, stopy, dłonie, pośladki, brzuch – miejsca które nigdy nie były przez nas rozciągane – a my kobiety bardzo często napinamy mięśnie w wielu różnych miejscach na ciele – rozciąganie pomaga te mięśnie rozluźnić.
9. Spędzanie czasu z innymi kobietami karmi nasze dusze, nakręcamy się nawzajem pozytywnie do codziennego życia.
10. Twoi znajomi, jak i nieznajomi zauważą Twoje dobre samopoczucie i zgrabną sylwetkę, na pewno będziesz słyszeć częściej komplementy.


Dla kogo jest pole dance?

Pole dance jest dla osób pragnących stracić zbędne kilogramy, nabrać siły i poprawić kondycje fizyczną. Jest również idealne dla tych, którzy chcą się dobrze bawić uprawiając sport, spróbować czegoś nowego oraz szukających ciekawej pasji.
Za granicą pole dance jest coraz popularniejsze wśród mężczyzn. W Polsce mężczyźni na rurce kojarzeni są z pomalowanym chłopcem przebranym za kobietę i poruszającym się jak kobieta co może w przyszłości się zmieni.

Mężczyźni tańczący na rurze są bardzo męscy, mają styl który przypomina niekiedy breakdance czy niektóre ruchy dance hall. Ruchy panów są bardziej dynamiczne i energiczne niż kobiet, poruszają się szybko, tańczą w ubraniu co od razu wskazuje, że muszą włożyć więcej siły w utrzymanie się na rurce. Dlatego należy przełamywać stereotypy i brak tolerancji w Polsce, mężczyźni także dbają o ciało, a pole dance daje im te same możliwości.

Share.

About Author

Leave A Reply